onsdag 20. juni 2012

Ferie-forberedelser......

 Jeg har sydd litt idag!!  Tilonino tryller frem mengder med søte ting, og lyktene hennes i lin, har jeg sett på lenge!!  Jeg hadde ingen mål, så det ble litt forskjellige størrelser på disse to. Hjertene klippet jeg på frihånd og sydde dem på med sårkant.
 Jeg hadde noe  fint linstoff liggende, og litt spontant sydde jeg denne posen som jeg kan ha undertøy i på hytta.
 Bare et tynt bånd ble zigzagget på. Hjørnene ble rundet.  Anorakksnor i toppen.
Jeg spiser det meste. Gjerne karbohydrater, selvom  jeg prøver å spise ganske sunt. 
Kjeks med palmeolje vil jeg ikke ha!! Jeg liker å lage småkaker som jeg vet hva inneholder. Disse sitronkjeksene har jeg laget før, og de er akkurat så gode at man IKKE spiser opp aller med den gang. Skjønner??
Som oppevaring bruker jeg norgesglass, det kan fint stå fremme på benken.
På pinnene er det garn fra islandsturen som gjelder. En tråd med plate-ull fordrer litt forsiktig strikking. Heldigvis ryker garnet  ikke så fort som jeg trodde......Dessuten er det veldig drøyt!!
Ha en fin innspurt  mot helg eller ferie??  AnneK:-)


3 kommentarer:

STEINKJERRINGA sa...

Ja, nå er det FERIE, dog en smule utslitt etter nattens personalfest i leid lokale. Må vel finne på noe feriehåndarbeid jeg kan ty til i ledige stunder der sør. Tror jammen jeg tar med garnet jeg fikk fra deg + en heklekrok..

Mette sa...

Ikke ferie her enda. Men mannen og sonnen er begge bortreist i helgen. Mannen pa en konferanse og sonnen padler med speiderne i Sverige i 10 dager. Sa det blir et annet tempo pa meg i helgen, tenker jeg! Kanskje jeg kan fa heklet ferdig et av prosjektene mine...!

Kari sa...

Nydelige ting....regner med at det blir litt produksjon i ferien også!!! Nyt late, lange dager......og hvem vet - kansje jeg "aber pløstlich" dukker opp :-).