lørdag 16. juni 2012

Jeg er ferdig med.........

Imogen Tee!!  Denne genseren var morsom å strikke!!  Garnet har jeg kjøpt HER. Den er strikket av høylandsull og en tråd casmir/ull.  Den veier 249 gram.   Konditorbarnet likte den også, men den er til meg.
Jeg har strikket noen forkortede rader på slutten av fellingen. Det gjorde halsen litt mer utringet enn hvis jeg bare hadde felt helt vanlig.  Lurt!!

Den blir litt med "stappa" med meg inni! (Les: Jeg er tjukkere!!:-)
Den lille grønne babygenseren er også ferdig!!  3 knapper i raglanfellingen  holder genseren lukket.

Jeg klarte også å få tredd overlockmaskinen!! Jeg var på et lite kurs i Vestfossen og var spent om jeg ville klare det på egen hånd. Og jeg var superfornøyd da det funket!!   Jeg måtte å lage en strikkebag  for å se hvordan det ble med disse sømmene. Det ser faktisk mer profft ut!!
Stoffet til denne strikkebaggen er kjøpt på Island. Den plastbelagte duken fant jeg på Kremmerhuset. 

Jeg har fått litt blomster i krukkene på terassen. Jeg kunne gjort mye mer, men det nærmer seg fort ferietid, og selvom det er folk i huset betyr det at blomstene mine kanskje får vann......
Disse sorte petuniane kunne jeg ikke stå imot!! De er litt mørk begunder på baksiden. Jeg er alltid på jakt etter litt sære planter og blomster, og denne fargen har jeg ikke sett før.
Håper du har en fin junihelg!!  Selv på østlandet er nettene lyse.......Nyt dem!!  AnneK:-)

9 kommentarer:

STEINKJERRINGA sa...

Det er en perfekt junidag i nord - og "unge jenter har tynne bluser imellom seg og den tynne luft.." Ishavsrøye i fløtesaus, saltbakte poteter, salat med rømme, rosevin og sjokolademousskake med mintsmak. Snart midnattsol!
Flotte strikkesaker! Jeg har ikke strikket en maske på flere uker, men det er like før jeg bare skal gjøre hva jeg vil, og 28. juni ankommer vi Gardermoen...

Lappeline ♥ sa...

Så mye flott hos deg.....flotte gensere og strikke poser....
vakre blomster i krukkene

Fin helg videre til deg

Klem

Anonym sa...

Imogeen Tee var alldeles nyyydelig! Gratulerer med ny genser :-))

Unknown sa...

Fantastisk nydelig genser! Du er bare så utrolig flink å strikke, tryller frem det ene flotte plagget etter det andre:-) den svarte petuniaen var spesiell, mørk og mystisk og vakker! Ha en deilig søndag. I Bergen regner det, for første gang på flere uker, og det er faktisk herlig, blir så frisk og fin luft!

ANNEPÅLANDET sa...

Imogen ble kjempefin!!! Syns din ble mye finere enn originalen - både garnet ditt, ermene, og ikke minst halsringingen. Pussig nok skjer akkurat det samme hjemme hos oss når vi prøver gensere - ungdommen ser ut som en fotomodell i genserne mine, mens det straks blir litt trangere når jeg tar dem på. That's life.
Ønsker deg en fin uke! Nå må jo sommeren snart komme!

Vibekes lille ullne sa...

Superfin genser! Den var fin både til deg og dattera. Tror nok den bare må strikkes etterhvert, men jeg må også gjøre noe med halsåpningen. Lage den litt videre foran eller noe.

Du er produktiv. Mye annet fint her også! :)

Tilonino sa...

Hei på deg :)
Så mye fint du strikker, jeg blir helt matt ;) enda ikke ferdig med min jeg....... flaut.... men jeg syr :)
Jeg tror også jeg må kjøpe meg en overlock maskin, det ser veldig praktisk ut.
Ellers er det ikke quiltebutikk i Lillesand, men i Grimstad er det :) og det er der jeg har vært.... det er jo ikke så lange turen fra Lillesand det ;)
Båndene er en av interiørbutikkene i samme by.
Fin uke til deg fra meg
*tine*

Muffin sa...

Kjempefine gensere! Den grå passet like godt til dere begge to. Tror jeg må ta pinnene fatt igjen, har bevilget meg en liten pause :) Ha en fortsatt fin sommer!

anitra sa...

Fine gensere til både stor og liten. Veldig koselig med merket på babygenseren også! Helgen var fin og det går fort mot litt ferie. Gleder meg! Snakkes :0)