søndag 10. juni 2012

Jeg er lei.....



Jeg vil hjem!!  Nå har jeg vært på farten lenge nok. Jeg vil hjem til familien min,  lage maten selv og bare være hjemme........
Jeg visste denne våren/forsommeren ville bli hektisk, men nå er det nok!!

Det er tidlig søndag morgen, jeg hørte akkurat gjøken!! Vinduet på rommet her jeg bor er åpent.  Det er håp, det betyr sommer...... Om 3 arbeidsdager er det først avspasering og så sommerferie. Det er faktisk 2 forskjellige ting. Avspasering betyr fri hjemme, men sommerferie er HYTTELIV!

Dette er utsikten fra hotellrommet. Den er slettes ikke så  ille.  En fin elv hvor det for øyeblikket er ivrig laksefiske.
 Forrige gang jeg var her fant jeg en Janome-butikk!!  Det er et lite verksted som gjør omsøm, selger garn og altså symaskiner!!  Og for meg som arvet en overlockmaskin i vinter var dette supert!!  Det ser temmelig komplisert ut,  men det vil bli et kjempefint redskap i tillegg til vanlig symaskin!! Jeg håper at jeg fikser det.  I allefall var innehaveren en engel som lærte meg det mest grunnleggende!! Dessverre skal hun stenge, fordi sånne små bedrifter ikke tjener penger......


 Jeg drar ikke på jobbtur uten håndarbeid!! Som vanlig livredd for å ikke ha noe i hendene!!(på fritiden:-)  Dette er prøvelapp av noe av islandsgarnet. En jakke har stått på lista LENGE, og jeg holdt på å vike fra oppskriften med å bringe inn en tråd til, men armen til vestre gjelder. Så dette strikketøyet er skjørt!! Garnet ryker veldig lett!
 Den grå genseren går mot slutten!! Spenningen er om mønsteret ender der det skal!? Jeg må innrømme at jeg kanskje ikke har fulgt mål-skjemaet helt slavisk......Bombe:-)
 Denne lille surgule genseren ble startet på turen hjem fra Volda i pinsen. Heldigvis hadde jeg mer av samme garn hjemme og nå mangler det bare glidlås eller knapper.

 Stemningsbilde lørdag kveld....

Lupiner=ugress=likevel vakkert!!

Ha en fin søndag!!  Jeg skal jobbe, men er på hjemvei.......AnneK:-)



16 kommentarer:

Mette sa...

For noen herlige turer du har hatt! Island så jo bare så spennende ut. Masse nytt har du laget også. Ja, det er godt å få utløp for kreativiteten så finner man jo ikke på noe galt den tiden :-)))
Men skjønner godt du lengter hjem. Borte bra, hjemme best!

Siv sa...

Morsomt - jeg kjørte akkurat over brua på bildet! :o) Min sønn jobber på en av stedets bensinstasjoner, så jeg leverte han der for en halvtime siden.
Ser du en gammel rød volvo 240 litt før fem, så er det meg. :o) Ha en fin dag!
PS. Mye fin strikk her. Den grå genseren blir lekker!

Unknown sa...

Må tilstå at jeg aldri helt har skjønt hva som er så avslappende med hotell :) Det er jo hjemme jeg slapper av og er meg selv! Mye lovende håndarbeid du har på gang, i hvert fall!

Lappeline ♥ sa...

Mye flott du har strikket når du har vært borte.

Borte bra men hjemme best.

Fin tur hjem til deg

Klemmings fra Lappeline

Heidi sa...

Skjønner godt at du lengter hjem til avspasering og etterhvert ferie. Som flere skriver: borte bra, men hjemme best. Du får trøste deg med at du hadde kjedet deg enda mer uten håndarbeid.

Teje Karjalainen sa...

Hi Anne! Beautiful post! I love all your projects - would love to knit something with grey ...
Have a great Sunday! x Teje

Beate sa...

Håper du snart får slappe av hjemme!

Så fine strikkeprosjekter du har! Gleder meg til å se de ferdig. Falt særlig for den lille genseren denne gangen :)

Vibekes lille ullne sa...

Borte bra, men hjemme best. Skjønner godt du er lei, men det virker som du har fått med deg mange flotte opplevelser i vår/sommer.

Du blir ikke sittende tomhendt ser det ut for. Veldig spent på den grå, den ser nydelig ut. Den må nok på pinnene her også etterhvert.

Håper du får noen dager hjemme/på hytta snart! :)

STEINKJERRINGA sa...

Så du er ute og "flyr" igjen. Jeg skjønner godt at du vil hjem. Jeg vil vekk - skjønt nå skinner sola, så jeg vet ikke helt. Nå har vi bestilt billett til sør. Kommer susende i leiebil fra Gardermoen den 28. juni og blir i 11 dager.. Tjoho...

anitra sa...

Du lengter hjem, og jeg ser fram til å reise bort. Regner med at vi får det fint begge to! Uansett, du er veldig god på å få fritiden til å gå med strikketøy. Fine arbeider du har her! ;0)

Tilonino sa...

Så kjekt å se bilder fra jobbreisen din. Og du er jammen flittig med strikkepinnene dine. Jeg er enda ikke ferdig med min genser...... tør ikke si det så høyt..... men det er helt sant. Men den skal bli ferdig en gang..... det må den.
Ønsker deg en fin uke.
*tine*

Zopp Design sa...

Så mye flott du har laget! God tur hjem igjen!

Zopp Design har et stort sommerblogglotteri gående.

Mange spennende premier og masse artig innhold.

Ta turen innom oss!

Anonym sa...

You are so busy~
Such pretty flowers!~ ♥♥♥

Unknown sa...

Mye fint å lese hos deg. Takk for hilsen. Det varmer ;-)

Chase sa...

Now.. I translated it I can read the blog now.. THANK YOU!! It is great to be away, but I understand missing being home and able to do all the normal works at home.. In the place you are comfortable! x Chase

Unknown sa...

Det er kjekt å reise, men alt med måte - synes nå jeg. Reiste mye i forrige jobben min, så jeg nyter å være hjemme med familie og hverdag :o) Tro det eller ei, men jeg har plantet lupiner i hagen (en del vi ikke bruker så mye) - og har ikke fått dem til å trives, så de er borte igjen!! Helt utrolig, de popper jo opp overalt ellers, jeg synes de er fine:o) Den grå genseren ser helt nydelig ut, til deg?