lørdag 11. juni 2011

Pinse fri.......

Det er igjen dags for noen dager i skjærgården. Etter å ha kjørt med båt på slep i den desidert mest trafikktette utfart på det jeg kan huske, kom vi oss endelig på vannet.......


Jeg har strikket og strikket på denne lille vesten i 2 uker..... Selv min bedre halvdel bemerket at nå hadde jeg sittet med dette gule strikketøyet lenge!? Og det er helt sant. Det har vært et trøbblete strikketøy.  Bare det å skjønne mønsteret var vrient!! Men jeg nektet å gi opp. Tilslutt knakk jeg det, muligens laget jeg min egen lille vri, men til slutt kom jeg meg i mål. Dette er mønsteret  jeg brukte.
Vesten er  strikket i Lerke, 3 nøster + litt hvitt. Lerke er tykkere enn det garnet som er brukt i mønsteret, så jeg måtte tilpasse litt.
Idag har vi laget en liten kjøkkenhage!!  Etter tips fra familie, som igjen hadde sett på Grønn Glede ifjor, har jeg brukt denne smarte ideen.  Euro-pall kanter, stablet oppå hverandre. Eller mer, 2 og en. Jeg liker å bruke krukker til blomster, så denne måten å lage en liten kjøkkenhage på passet meg perfekt!!
I bunnen fylte vi opp med kompost  og toppet med ferdig plantejord.  Det er en squash og en gresskarplante med en rad med sukkererter bak.  I den laveste kassen er det litt urter og en liten tomatplante!!  Og ruccola!!  Like greit å ha dem her på hytta fordi det skal være folk her i de kommende ukene.
Nytt strikketøy på gang!! Jeg falt pladask for denne sur-gule fargen, men demper den litt med den rød-oransje.... Strikker igjen med forkortede  rader, nok en liten barnejakke. Garnet er Royal Alpakka fra Dale.
 
Yndlingsstemor.
De siste dagene har jeg slitt med å legge igjen kommentarer!! Mildt sagt ganske irriterende!!
 Gode pinsedager til deg!!AnneK:-)

4 kommentarer:

STEINKJERRINGA sa...

Neida, du har jo nettopp kommentert hos meg. Ja, vi koser oss glugg ihjel for tiden, han og jeg, og om tre uker reiser vi til Kreta.
Og - jeg HAR kjøpt Allers og lest om deg. Det var nesten så jeg åpnet bladet i butikken og sa: -Henne kjenner jeg. Men det gjør jeg jo ikke, det bare føles sånn. Morsomt at du kjenner redaktøren. Den forrige (eller den før det) har en mor som er herfra, så verden er ikke SÅ stor da.... Tror hun jobber i Bolig Pluss nå. Fortsatt god pinse. Flott vest, forresten...

merete sa...

Skønner at slike små plagg kan ta tid, de også... men så er de jo så nette i fasongen når de er ferdige! Godt jobba. Likte de nye fargene også. Jeg har mye fint garn + modeller med fra strikketreffet i Bergen i april, og to sorter bomullgarn kan bli fint å ha i fanget om vært slår til.
I går, i det jeg plukket opp bloggrollen min og ville kommentere, var det priblemer, men det roet seg noe utover. Blogger sliter nok igjen på bakrommet...

Lindas hobbyhjørne sa...

så utrolig skjønn vest du har laget !
Leste også det siste innlegget det, så morro med det innlegget i Allers :)
Ha en fin dag, klem.

Anita Tørmoen sa...

Kjempesøt vest. Så fint det gror hos deg:)