søndag 12. juni 2011

Stoff og Stil stoffer......

 
 På fødselsdagen min i mai,  fikk jeg av 2 gode venner 50 nye stoffbiter.  De hadde plukket ut 50 fat quartere på Stoff og Stil.  Noen av stoffene var det 2 av, men ikke mange. Altså har SogS et greit utvalg av quiltestoffer.  Disse stoffene har et litt annet utrykk enn dem som jeg pleier å jobbe med.  Det ble en  morsom utfordring!!  Dette er inspirasjonskilden til denne lille barnequilten.  Stoffene er tynne og fine!! Det var en hvit bit, den rettet jeg så vidt opp for å bruke i midten. Jeg skar så en kant på 1 3/4 " i et smårutet stoff fra Katrine.  Så skar jeg 5" brede strimler av 2 like FQ.  Skjøtet dem bare og sydde på.

Bomullsvatt og bakstykke.
Så skar jeg noen strimler på 2,5" fra forskjellige stoffer fra noen av FQerne. Delte dem igjen til kvadrater på 2,5".   La dem vilkårlig ut, målte sånn cirka og nålet alle bitene fast. Her kunne jeg sikkert ha brukt limstift eller lim fra Sue Daley, men nåler holdt fint.
Quiltet kvadratene fast med rå-kant. Fordi stoffene er så tynne funker dette kjempefint.
 Kanten rundt er quilte på maskin, også i firkantede bevegelser. Nå skulle egentlig denne quilten hatt en tur i vaskemaskinen. Men det har vi ikke på hytta, så det får bli når vi er tilbake i Oslo igjen.  Denne lille quilten var kjapp å sy, 2 kvelder hjemme og noen timer idag.  Heldigvis har jeg min lille reise Janome som kan få lov til å bli her ut sommeren.  Deilig å sy litt igjen!!
Fortsatt fin pinse!! AnneK:-)

16 kommentarer:

Unknown sa...

Kjempefin! Så deilig å ha symaskin på hytten! Vanskeligere i en seilbåt :o)

Lindas hobbyhjørne sa...

Så nydelig... likte veldig godt fargene :)
Ha en fin kveld, klem.

Sylke Feldhusen sa...

Så flotte stoffer, og så fin quilten din ble!

bentetove sa...

Så fint teppe!
Fine farger, må være kjekt å sy.
Smart måte å feste kvadratene på.
Ha en fortsatt fin pinse:)

STEINKJERRINGA sa...

Så heldig du er, da. Det er viktig å ha venner som har skjønt det. Klem, Gudrun

Anita Tørmoen sa...

Teppet er kjempeflott:)

Beate sa...

Jeg er så imponert over alt det flotte du tryller fram med symaskinen din!!

Heidi sa...

Så fin og sommerlig quilt du har sydd. Artig å se hva du bruker de 50 bursdagsstoffene til :)

Sisselshverdag sa...

Herlig teppe i flotte sommerfarger :D

Ha en superfin 2.pinsedag :D

merete sa...

Jeg liker disse stoffene fra Stoff&Stil, og da blir det jo noe med hjem hver gang vi er der. Heldigvis er det ikke så ofte, og kolleksjonen fornyer seg jo... Heldige du som fikk disse på dagen!

Artig teppeversjon, - greit å sy ;.)

Marit sa...

Fin sommerquilt som miinne om 50 års dagen! Så morsom teknikk du har brukt!

Anne Lise Johnsen sa...

For et utrolig flott teppe, herlig at så mange forskjellige farger og mønstre passer så godt sammen!! Virkelig fint sydd!! Veldig hyggelig at du vil være med på min Give away :) Reisesymaskin høres veldig flott ut, jeg må nok vurdere det :)

Siri @ Strikk og tøys sa...

For en fin og omtenksom gave! Besøk på S&S står på min liste, har en date med en venninne og gleder meg vilt til å dra dit :-)
Resultatet ble nydelig!

Unknown sa...

Kjempeflott... :O)

ANNEPÅLANDET sa...

Så fint! Likte stoffene veldig godt. Kjekt med reisesymaskin.
Ha en fin uke!

SmitoniusAndSonata sa...

Perfect . Thankyou !!
I've been looking for a way to use blocks of gingham in lots of different colours for a new baby ( mother doesn't want flowers ) .... and this would be perfect !
I love it and I'm sure she will too .