torsdag 4. mars 2010

Fra str akkurat passe til str 8 år på 41 min......


-Jeg har aldri vært noe glad i å tove!! Jeg hater den gnissende lyden av våt ull.... Jeg vet at mange der ute synes det er kjempefestlig!! Det å strikke alt for store luer, votter, vesker, vester, kjoler, for så å putte det i vaskemaskinen, vente spent, for å få se resultatet av mange timers arbeid...... Det har jeg gjort idag!! Jeg stod opp tidlig. Og siden jeg er en god husmor, vasker jeg selvfølgelig tøy!! Idag, ULLTØY...... Min deilige grå genser, i Viking Eco-Alpakka, ikke akkurat billiggarn, inn i vaskemaskinen. Med dertil matchende vask. Selvfølgelig med Milo, 30grader -41 min, og sim sala bim, har min deilige genser krympet, tovet, minsket til str 8 år!!!!! Uææææææ. Er det mulig!! Jeg måtte inn på nettet, sjekket med forhandleren, og selvfølgelig stod det håndvask......
Jeg trodde ikke det jeg så, jeg har dratt, strukket, dratt og strukket enda mer.... By, by , genser goodbye..... Katten kan få den til å ligge på.....



Sånn var den før........ Nå!!

4 nye strikkeposer/toalettvesker/ skoposer, er produsert på morgenen. Solen skinner inn i stua, og jeg bure vel strengt talt komme meg ut......


Posted by Picasa

10 kommentarer:

Kari sa...

Huff da, aldri noe moro når sånt skjer.....man kan ikke få gjort det ugjort heller.... Legg dine sorger bak deg, nyt vårsola og strikk en ny!!!!!!

Lise in Norway sa...

Aj da AnneK Det hørstes ikke greit ut......Men som den reseren du er har du en nye før helga er omme :)

Vibekes lille ullne sa...

Så kjedelig med ufrivillig toving! Alt arbeidet til ingen nytte, med mindre du kjenner en 8-åring som liker tykke litt stive gensere kanskje? Godt det går mot en varmere årstid, da trenger du ikke ullgenser i det hele tatt! :)

Anonym sa...

det er det jeg har sagt: toving er gøy! søstera di

Anonym sa...

Hei.Så trist da.Bedre lykke til neste gang.Kjempe fine poser.Du er kjempe flink.Ha en kjempe fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil..♥♥

Turid Holm Flaa sa...

Nei så kjedelig da, selv om det står håndvask, tar jeg alltid sjansen på at det går på 30 grader. Men dette garnet syns jeg var veldig "følsomt".

Bra du tar det ut i litt produktivitet. Og en skal ikke ha dårlig samvittighet for at en gjør det en ønsker å gjøre, om det så er å være inne å sy.

Ønsker deg en riktig god kveld. Klem

Ati sa...

ÅÅhh.. stakkars deg, så mye arbeid ødelagt. Forhåpentligvis kjenner du noen som har en åtte åring....

Bestemor Drillo sa...

Ja ja du!!
Dette er vel noe vi alle kjenner til, men aldri så gæli såer det godt for noe!! Katten blir glad, det er da et lyspunkt!! Tross alt!
God søndag uten ergrelser og klem fra meg;))

Heidi sa...

Uff - krise! Vet du ikke liker toving, og så har du klart å tove i stykker en flott genser - helt ufrivillig :(
Må innrømme at jeg aldri har lagt merke til "gnissingen" i toveprosessen. Toving av alt som bli til en spesiell størrelse er et sjansespill, og er ikke min favoritt. Med vesker er det liksom ikke så krise hvor stort det blir.

Beate sa...

Å nei!!! Så utrolig kjedelig!

Takk for kommentar foresten. Ja vi er mange bloggere rundtomkring med katter. Selv strikkebloggen min har litt kattebilder ;)