onsdag 25. august 2010

Hekta på jakker......

Denne høsten er det jakker som gjelder!! Iallefall for meg!! Jeg har funnet, selvfølgelig på nett,  jakker som jeg har lyst til å strikke.   Men først må jeg bli ferdig med denne!!  Soft shetland fra Malsen og mor viser seg å være usedvanlig drøyt. Jeg har strikket 1/3 av jakken og jeg har ennå ikke brukt 100g. Sansynligvis kan jeg strikke 3!! stripete jakker av den mengden garn jeg har kjøpt.  Jeg vil strikke  mer av samme garnet,  men da skal jeg bruke  dobbelt garn.    Jeg strikker nå på bolen.  Armene er satt vekk. Jeg la  jevnt og trutt  ut masker hver 2 omg. Noen ganger lot jeg det være 3 omganger mellom hvert utlegg. Da arbeide var ca 25 cm langt delte jeg det.Jeg la opp 8 nye masker under hver arm, og havnet på 210m. Håper det blir passe....  Dette kommer til å bli en  tynn jakke. Fordi jeg strikker på pinne 3,5 er strikkefastheten 21 m pr 10cm, resulterer det i tynn strikk.  
Disse tre jakkene er på vent. Jeg gleder meg til å begynne på dem!!  Du finne dem her og her!!


Posted by PicasaDet lå en stor konvolutt  i postkassa mi igår!! Bodil har sendt meg 4 små appelsinplanter som jeg har plantet!! Det er veldig hyggelig!! Tusen takk Bodil!!   Den blålilla blomsten tror jeg blir kalt "Brita i skogen" hvorfor aner jeg ikke.  Denne ser ut til å trives i stua mi. Når den er avblomstret, kan jeg sette den ned i kjelleren og la den stå noen måneder. Det danner seg knoller, og de kan plukkes frem, og sås på nytt.  Ganske morsomt!! Jeg har gjort det flere ganger.  Men oftest jeg er nok litt sånn som har potteplanter så lenge jeg klarer å holde dem i live, og så går de i søppla....... Ha en fin strikke?? kveld!!:-)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hei,
Du er så flink med disse jakkene dine! Og de blir jo ferdige også :o) Den du holder på med nå ser utrolig lett og lekker ut.
Ha en fin kveld!

Vibekes lille ullne sa...

Det går jammen fort unna med strikkingen! Shetland soft er utrolig drøyt, det er min erfaring også. Brukte jo i underkant av 150 gr på den grønne jeg viste deg.

De to øverste jakkene står i strikkekøen min også (sammen med flere andre), spesielt den til høyre, med fletter er fin. Altfor mange fine jakker! :)

Ha en fortsatt fin uke, vi snakkes! :)