lørdag 21. august 2010

Ny jakke ......

Hvis jeg liker noe jeg har laget, repeterer jeg  det gjerne...... Det kan høres litt kjedelig ut, men hvis noe blir bra, mener jeg det er brukelig flere ganger..... Jeg er stadig på jakt etter garn. Ved å lese blogger, kom jeg over nettbutikken Malsen og Mor.  Garnet heter soft- shetland. Det finnes i mange fine farger!! Fargene er viktig for meg når jeg er på garn-jakt. Nå er det ikke alltid så lett velge farger  uten å se dem, men jeg traff bra denne gangen!!




Dette er jakka jeg strikker på nytt igjen. Ovenfra og nedover. Jeg har lagt opp 110m på pinne nr 3, strikket vrangbord i 3 cm, 1vridd rett og en vrang. Fram og tilbake. Så har jeg 24m på venstre forstykke, 1 kast 1 m 1 kast, 6m (arm) kast 1m, kast. 46 m rett, ryggen, kast,1m,kast 6m,(arm) kast,1 m, kast, 24m, så la jeg opp 4m til å klippe i senere. Garnet er tynt, men jeg bruker pinne 3,5. Strikker rundt og rundt. Kastene strikker jeg vridd, slik at det ikke blir hull. Nå legger jeg ut på samme måten hver 2. omgang på hver side av den samme masken. Omvendt ragland.
                                        
Ifjor måtte noen andre så erteblomstene mine. Det vil si, det ble en liten misforståelse og vi fikk masse fine sukkererter...... I år har jeg gjort det selv, og har en krukke på terrassen. Disse plukket jeg inn idag, og de dufter nydelig.  På topp 10-lista mi!!
Arbeidplassen min har en mystisk tendens til å være konstant kaotisk!? Fatter ikke at det er mulig. Idag måtte jeg kjøpe et par bokser til. Måtte ha fler muligheter til å gjemme  vekk og oppevare.  Nå er det ganske mye bedre og jeg kan få plass til å jobbe der igjen.  Idag har jeg tuklet skikkelig med å prøve å få inn bilder og klare å få laget dette innlegget!?  Irriterende..... og tidkrevende!!   Det siste bildet er lørdagsgodteriet mitt!!   Ha en fin søndag!
Posted by Picasa

8 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Jeg skjønner at du strikker en jakke til! Den er flott!
Rot på arbeidsbordet, skal det ikke være det, da? Jeg klarer aldri å være kreativ med bare ryddighet rundt meg... Og lørdagsgodteriet ditt ser helt deilig ut!

Ati sa...

Det høres så enkelt ut når du skriver om jakka.Kanskje er det mye bedre en strikke alle plagg separat. Nydelige erteblomster, jeg liker dem også veldig!De dufter så god!

Ruth sa...

Hei. Jakken ble fin, jeg har også strikket på den måten, men lenge siden. Artig att det "gamle" kommer igjen synes jeg. Koselig lørdagskos, men jeg er ikke så glad i bringebær, så det hadde nok blitt jordbær med meg. ha en fin dag. Er det noen som ikke har rot på arbeidsbordet sitt? Også fine blomster. Ha en fin dag. Hilsen Ruth.

Anonym sa...

Denne jakka blir kjempefin. Mener jeg har lest en gang at du ble inspirert av en Chipmunk jakke på Ravelry. Den er kjempefin. Takk for fine tips ang masker, mulig jeg prøver meg på en slik en gang jeg også.

Hyggelig syplass du hadde.

Fortsatt trivelig søndag!

Marit sa...

Her var det mye fint! Jakken er kjempelekker i sobre farger. Og erteblomstene er så nydelige. Jeg har noen i hagen, men de har ikke blomstret enda...

Ha en flott søndag!

Bestemor Drillo sa...

Jakka er flott og jeg kan kjenne duften av erterblomstene helt hit!
Litt rot skal man også ha i et hjem
da trives folk!! Klem fra bestemor!

Tilonino sa...

Hei igjen
Du er så kjapp med strikkepinnene;)
Deilig jakke og fine farger. Jeg holder på med litt hekling og søm på en gang...
Ha en fin søndag:)
klem

Kari sa...

Min strikking er nok superenkel i forhold til din....og jakka er kjempefin!!!
Heldigvis får vi kjøpt både bringebær, blåbær og jordbæ her....og selv om smaken ikke er helt som de jeg plukker i skogen hjemme, er det helt OK. Bare må ha bær....:-)
Fikk du forresten været du bestilte i dag?