torsdag 6. januar 2011

13.dag Jul

Nå synger jula her hjemme på slutten av siste verset. Adventsstjera ble tatt ned samtidig som Helligetrekongerslyset ble tent.  Vi laget mange slike lys før jul, og det er hyggelig å brenne et også.  (Jeg hadde flere lys i eskene med julepynt, fordi de har vært for dyrebare å brenne!?)  De siste sviblene skal få stå til de har visnet.
 I det jeg skulle begynne å jobbe etter jula, ble jeg syk. En litt stri forkjølelse har bidratt til at jeg har brukt mye tid på å se at snøen  har lavet ned over Oslo de siste dagene. Jeg er heldigvis ikke mye syk, så det er     ikke veldig synd på meg.
 Jeg har ikke akkurat gjort så mye disse dagene. Men innimellom har jeg orket å strikke et par omganger. Jeg liker godt garnet Fabel!!  Passe tykt/tynt, og det har blitt mange fine farger etterhvert. Denne turkise  hadde jeg ikke sett før, så den klarte jeg ikke å la stå igjen i butikken......  Jeg øver på å strikke fra tåa og opp, og  nå synes at jeg at jeg  begynner å få dreisen på det!!
 Endelig har jeg fått begynt på en bok også!! En hyggelig julegave!!  Foreløpig veldig bra!!

 Dette er også sokker som er strikket med Fabel. Hadde litt lite garn, slik at de har blitt litt korte, men ganske søte!!
Selbusokker med dødningskaller er det morsomste  mønsteret jeg har sett på lenge. Dette paret ble et første-forsøk. Jeg har typisk ikke fulgt mønsteret helt. Men det skal jeg gjøre neste gang!!  Og siden jula er så friskt i minne, har jeg like godt meldt meg på Julegave-samstrikk for 2011 hos Annepålandet!!  Så langt kan mye tyde på at det blir mange sokker fra meg som  blir gaver kommende jul........ AnneK:-)

10 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Flotte sokker:) God bedring og kos deg med bok og strikketøyet:)

Anonym sa...

Hei.Sokkene kjempe fine.Nydelige farger og mønster.Jeg var å kjøpte meg vårblomster i dag som jeg skal ha å pynte med nå som jula skal hyves ut i morgen.Ønsker deg riktig god helg og riktig god bedring.Klem fra Bodil.

ANNEPÅLANDET sa...

Så hyggelig at du blir med på Julegave-strikken! Det er ikke så høytidelig, man strikker det man kan/rekker/orker.

Selbudeath-sokkene dine ble så fine!!! Hva slags garn og pinner har du brukt? Sønnen ville ha makne, og jeg tenkte at hvis jeg brukte litt tykkere garn og pinner, ville de passe til en mann.

Ha en fin helg!

Marit sa...

God bedring! Utrolig kule sokker...
; )

Kari sa...

Håper forkjølelsen er blitt bedre....
Har også kjøpt Fabel-garn i dag, men den flotte turkise du har der så jeg ikke.... Har kjøpt i grønn/beige/brunt til en genser til en liten gutte-baby.....:-).
Regner med en god strike-helge med snøværet som er meldt.... Nyt helgen din du også!!!!

Heidi sa...

Vanvittig nydelig farge på det turkise Fabelgarnet ditt. Elsker turkis/sjøgrønt, så det må jeg jakte på!
Nydelige lys du har laget. Dessverre er vi alt for dårlig til å huske på å markere helligtrekongers-dag. Derfor har mange slike lys kjøpt opp gjennom årene på Folkemuseet blitt liggende.

merete sa...

Sokkene med hodeskaller ble flotte! Må bare passe på å si at jeg nå tar pinnen fatt for et par forkorta rader på hælstrikkingen etter videoene over hos anne, - så bra at du linket dit! (Har vist rett nettetikett og vandret over til anne og takket også ;.)
Hurra!

Michelle sa...

Merry Christmas, Anne!

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Utrolig stilige sokker!!

akbhandy sa...

Så kule de var de sokkene dine. :-)