fredag 21. januar 2011

Har dere sett det??

I et par dager har jeg tenkt på det!!  Når jeg har kommet ut fra jobb på ettermiddagen, har jeg sett det!! Det er lyst!! Dagene har blitt merkbart lengre!! Jeg så det idag tidlig også!! Det lysner..... Bokstavelig talt!! Så vi er på den rette siden- det går mot vår!!
Jeg måtte kjøpe meg et bitte lite vårtegn..... Det er lenge til de kommer i hagen, men enn så lenge kan de kjøpes!!

     
 Jeg har lagt bort strikkepinnene for en liten stund.  Det er litt deilig. Det er flere ting jeg gjerne vil strikke, men endelig har jeg klart å samle meg sammen og funnet frem masse stoffer. Jeg ble inspirert av denne quilten.   Det er morro, når ting i blogglandia virkelig hjelper meg til å komme igang med noe som jeg liker å gjøre!  Tanken min er at det skal syes i sengeteppestørrelse. Friske, lyse farger.   Men med enkel blokk. Når hvitt blir en stor del av quilten, kommer hvert enkelt stoff til sin rett. Men det er en utfordring å få det til og se helhetlig ut. Først syr jeg sammen stoffene på innfall. Henger blokkene opp etterhvert.  Nå har jeg begynt å plukke fram kombinasjoner som vil "hjelpe" de blokkene jeg har. Noen blokker vil nok også bli vraket. Jeg skjærer aldri opp alt først for så begynne å sy. Jeg skjærer, setter sammen og syr etterhvert. Jeg tar aldri sjansen på å ha masse ferdigskjærte biter som aldri blir brukt......(Liggende i en fin boks!!:-))  Jeg er altfor glad i stoffene mine til det........ Håper du får en fin helg!! AnneK:-)

14 kommentarer:

Lindas hobbyhjørne sa...

ÅÅÅ... Det var et deilig vårtegn :)
Gleder meg til å se det teppe når det blir ferdig.
Ha en god helg, klem.

Inger sa...

Jepp, jeg har lagt merke til det - at det lysner - og det er bare sååå deilig :)))

Ser ut til å bli et flott teppe du lager. Det gleder jeg meg til å se ferdig :)

Ha en fin helg!

Anita Tørmoen sa...

Det er en fin tid vi har i vente:) Flott teppe du jobber med:)

Margrethe sa...

Det har du helt rett i, det har faktisk begynt å bli lysere! Jippi :) Kos deg med perleblomster og quilting i helga:)

Beate sa...

Hurra for at det går mot vår!!

merete sa...

Jeg har også merket at det er lysere på morgenen! og lengre lyst på ettermiddagen... Du har så rett, - internett-inspirasjone er supert når den virkelig får dyttet oss i gang!
Det blir snart lysegrønne sløyfer, - god ttips fra deg der!

Ha en super (sy-)helg!

bentetove sa...

Så mange fine stoffer du har til vårteppet ditt!!
Jeg frister å sy et sånn teppe.
Det blir kjekt å se hvordan det blir ferdig:))
Ha en fin og kreativ helg :)

Stubbetufsa sa...

Ja, du!
Dagene blir lysere og lysere, så alt fungerer normalt!
Vi ser sola først 18. februar, så noen tining tror jeg ikke på, enda!

Gudveig HN sa...

Fine vårtegn hos deg i dag. Fargevalget på teppet er nydelig, og minner om - ja, vår og sommer!
God syhelg!

Sylke Feldhusen sa...

Takk for hyggelig kommentar hos meg :) Skjønner godt at du ble inspirert av denne quilten, den var kjempefin! Enkel og frisk i fargevalget!

Anonym sa...

Hei.Et dikt først inspiret av ditt første bilde.Nydelig blomst.
Selv den hardeste vinter bærer en gryende vår i sitt hjerte.
~ Gibran ~

Kjempe fine blokker.Skal bli kjekt å se ferdig.Nydelig.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Margrethe sa...

Hei! Er det NCS systemet du mener? Vil si jeg har en viss peiling på fager ;), men jeg synes ikke det alltid er så lett å sette et navn på de, finne de riktige ordene som beskriver fargene best...
Garnet jeg bruker er Cotton Viscose fra Garnstudio. Det har en blank overflate som jeg synes passer bra til smykkene. Skal du ikke herme altså ;) Ha en fin lørdagskveld!

Mette sa...

Det lysner her borte ogsa... deilig!

Spennende a se teppet ferdig. Ser ut til a bli veldig bra!

ha en fin sondag!
klem Mette

Maratonjenta sa...

Nei, enn så artig at du fant bloggen min da AnneK!!
Det må jo være 15 år siden vi møttes sist. La meg til som blogger med en gang, så gøy å se alt du produserer! Jeg kan hverken strikke, sy eller hekle så jeg er mektig imponert! Du må hilse jentene og Tom så mye!

Klem fra Maratonjenta!!