lørdag 29. januar 2011

En bitte liten jakke....

 Jeg erklærte så kjekt her for ikke så lenge siden at strikketøyet var lagt bort.  Det holdt vel sånn ca i 3 dager. Jeg hadde noen fine kvelder med lappesying, det var supergøy!!   Men så måtte pinnene frem igjen.  En god venninne venter sitt første barnebarn. Og siden jeg kjenner den kommende far, er det hyggelig å lage et lite bidrag.  Egentlig hadde jeg allerede strikket en jakke, men den ble rett og slett mislykket. Den raknet i oppklippingen!! Ikke morsomt. Jeg måtte sy med maskin etter at jeg hadde klippet opp, og da ble kanten veldig bulkete!? Stygge jakker sender ikke jeg helt til Amerika.......  Jeg fant dette mønsteret som jeg tok utgangspunkt i, og har strikket i Shetland Soft fra Malsen og Mor.  Pinne nr.3.
 På denne jakken tok jeg ikke sjansen med å klippe opp. Strikket frem og tilbake. Knappestolpen er strikket samtidig, og jeg heklet bare en omgang med kjedemasker på hver side. Knappene er like, men i 3 farger. Den veier bare 52 gram!!
 Chipmunk-jakka  er inspirasjonskilden. Garnet er fra denne jakken som ble strikket i sommer.
Det er ikke ofte jeg har fine blomsterdekorasjoner i hus, men denne fikk jeg av noen hyggelige som var på besøk igår.    God helg!!                                                                          AnneK:-)

8 kommentarer:

Unknown sa...

Så fin farge det var på blomstene, koselig å få av og til :o) Jeg holder på med en liknende jakke som den du strikket i sommer, inspirert av deg. Fant ikke mønsteret du hadde brukt på Ravelry, så jeg fant et annet jeg kunne bruke. Strikker i Alpakka-garn, den blir så myk og deilig, gleder meg til den er ferdig:o)
Ha en fin lørdagskveld!
Merete

Mette sa...

Sa koselig jakke! Den blir de nok glade for, ja! Nydelige blomster ogsa!!!

ha en fin sondag!
klem Mette

Mette sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Så kjekt å få en slik flott blomsterdekorasjon. Herlige farger.

Og jeg er sikker på at foreldrene til det ventende barnet blir glad for den fine jakken.

Ha fortsatt en fin helg!

Kort og Søm sa...

Så fine jakker!
Utrolig ergelig med den som raknet da...
Hilsen Fredrikke :O)

Kari sa...

Så fin den ble!!! Vet at den kommer til å bli satt veldig pris på......

Marit sa...

Søt jakke og utrolig flott gave! Jeg kan se fordeler med å ha to kjekke lidenskaper - du veksler mellom å sy og å strikke. Vanskelig å gå tom for inspirasjon, da...
; )
Ha en flott søndag!

Anita Tørmoen sa...

Så søt babyjakken ble:) Koselig å få slike flotte blomster:)