lørdag 1. januar 2011

Nytt år, ny kunnskap!!

 Godt Nytt År!!  Plutselig kan vi skrive 2011!! Jeg trenger alltid noen dager på å venne meg til og skifte årstall.  2011 er året jeg blir 50, og jeg har vært gift med min kjære i 30!? år. To milepæler.
Jeg hadde en naiv plan om at det nye året ikke skulle smelles inn med raketter, men at 3 vakre asiatiske lykter  skulle stille stige opp mot himmelen med ønsker og drømmer om det kommende året!!  Heldigvis befant jeg meg i grisgrendt strøk, det skulle tatt seg ut at jeg hadde satt fyr på nabohuset.... Dessverre var det vind!! Men sta som jeg er, prøvde jeg alikevel!!   Det gikk dårlig!! 1 brant friskt i et digert grantre!! De 2 andre kom aldri mer en meter over bakken!!



 Men trøsten var at vi fikk særdeles god mat,  hovedretten rakk jeg aldri å få tatt bilde av........
 Men  tilbake til overskriften. Ny kunnskap!!  Les: Jeg har rykket opp en divisjon i strikkekunnskap!  Jeg har lært meg å starte på tåa, når jeg strikker sokker!! For mange er dette gammelt nytt, men for meg er det forfriskende nytt. Pinneguri med bloggen Med Pinner, har laget en super forklaring både på tåa og en måte å strikke hæler på.  I mønsterpermen min (takk til Vibeke igjen) fant jeg en utskrift av sokker, funnet på Ravelry en gang ifjor.
 I  mønsteret er de strikket fra toppen og ned, men med min nye kunnskap, har jeg snudd det  hele på hodet!! Så nå har jeg to halve føtter, skal straks begynne på hælene. Paralellt selvfølgelig.

                                   Love it!! AnneK:-)

8 kommentarer:

Tilonino sa...

Waaaooooo så flink du er. Jeg har strikket og tovet en veske, skal legge ut før og etterbilder på bloggen min i morgen tror jeg. Skal prøve å blogge litt oftere i det nye året :)Godt nytt år til deg fra meg. Måtte det bli super kreativt. Klem :)))

Vibekes lille ullne sa...

Jeg liker så godt stille, kinesiske lykter og er ikke fan av raketter som skytes opp overalt. Neste år går det sikkert bedre!

Utrolig så produktiv du har vært i 2010, så mye flott du har laget! Morsomt å lære nye ting, og tå-opp-sokkene blir supre!

Blir spennende å se hva du lager i år! :)

Anita Tørmoen sa...

De strømpene står på min ønskeliste også, men jeg tror jeg må strikke dem den originale veien, siden jeg egentlig ikke kan strikke sokker. Synd at lanternene ikke ville "fly", men det var verdt forsøket.

Anne (Moseplassen) sa...

stilige sokker!
og så lekkert det hørtes ut med kinesiske lanterner som steg opp, helt uten pang. ikke fullt så fint at de var en brannfare, men pøttsann.. ;)

Og selv om det nå har gått noen dager, så vil jeg gjerne få ønske deg et riktig godt nytt år!

Anonym sa...

Hei.Så mye fint.Du er kjempe flink.Vil ønske deg et riktig Godt Nytt år.Klem fra Bodil.

Unknown sa...

WOW, for noen fantastisk flotte sokker, ihvertefall det jeg kan se av de. Flott at man stadig kan lære noe nytt... For meg er det ganske nytt å bare strikke vanlige sokker. prøvde meg engang på tåopppsokker, men jeg slet med å få til hælene, så det ble et mislykket prosjekt... ;O)

Ønsker deg et godt nytt år, og takk for den koselig bursdagshilsningen på bloggen min!

klem

Bestemor Drillo sa...

Ja da har du prøvd med kinesiske lykter, kanskje det lykkes neste år!
Ellers så ønsker jeg deg et år med mange gledesstunder! Takk for koselige kommentarer i året som gikk!
Klem fra bestemor!

Heidi sa...

Har aldri forsøkt meg på tåopp-sokker. Utrolig stilige disse dødningehode-selbusokkene er!