søndag 16. januar 2011

Tabbe.....

 -Dette er en etterlysning!!  Jeg har surfet  i blogglandia i det siste!! Jeg har  hatt/brukt litt ekstra tid på det. Det jeg har gjort er at jeg har sett igjennom en del av blogglistene til de bloggene som jeg har på min bloggliste!! Skjønner??  Men i min lettsindige hopping fra blogg til blogg har jeg tabbet meg ut!! Jeg har "mistet" en blogg som jeg gjerne vil tilbake til!! Jeg fant nemlig et mønster! Det er en dame med tilknyttning til Lørenskog Quiltelag (tror jeg) som har laget et mønster på votter, med quiltemotiv!! Toppen på votten er delt i 4, og med 4 forskjellige små blokker!!  Jeg tror at samme damen også har designet votter med kirke på den ene, og hus med trær på den andre..... Er det noen som vet hvem jeg leter etter?? Jeg sitter klar med pinner og garn og vil begynne å strikke....... Det var et kjøpemønster.  Neste gang må jeg nok sitte med blokk og blyant......

 Årets første sokker er ferdige!! Disse går nok rett i gaveesken.  Jeg er med på 2 alonger med omtrent det samme temaet, så det er bare å spare.
 Utgangspunktet var 2 nøster Fabel i denne fabelaktige turkisfargen!! Fra tåa og opp, så langt nøste rakk.  For å lage litt elastikk og mønster har jeg strikket fletter over 8m, 2vr, 4r, 2vr-4 ganger.
 Jeg la også litt ut oppover leggen. Endte på 68m. Rundt foten hadde jeg 60m. Strikket på pinne nr.3.  Nå mestrer jeg denne teknikken og jeg liker den veldig godt!! Det neste jeg skal prøve på er å lage stripete hæl, og se om jeg  får til det,  med disse forkortede radene.  Bena tilhører minstebarnet, de er desverre ikke mine.....
 Ha en fin søndag!! AnneK:-)

5 kommentarer:

Gudveig HN sa...

Godt tabben ikke var verre ;-)
Kan dessverre ikke hjelpe deg - strikking er ikke 'mi greie', for å si det slik - og jeg er kjempeimponert over de fine sokkene og annet lekkert du strikker!

knitnetty sa...

Er det meg du leter etter ;) (og jeg tror du har funnet ut av mønstermysteriet...)
Jeg er ikke medlem i Lørenskog Quiltelag, men jeg har tidligere vært medlem i Bærum Lappelag i flere år.
God søndag, hilsen Wenche

Anita Tørmoen sa...

Håper det ordnet seg:) Så flotte sokker.

merete sa...

Er litt treigt det der, når en vet hvordan siden ser ut, men husker hverken navnet eller har spart på linken... håper det går i boks!

Sokkestrømpene var fine, - nå tror jeg de blå sokkene mine fra tåa opp blir fine også ;-)

Kari sa...

Den fargen på Fabel var fabel-aktig :-) fin!!! Jeg så etter den et par steder, men fant den ikke. Er ferdig med en søt, liten genser i en annen Fabel-farge og et par små sokker. Så morsomt å stikke for det går jo så fort....
Hvis du finner denne turkis-fargen igjen kan du gjerne kjøpe 3 bunter til meg......
klem