tirsdag 11. januar 2011

Værsjuk........

Dagen idag startet som en grå dag!! Sludd og  varmegrader er ikke akkurat  mitt drømmevær.....Jeg må innrømme at jeg drømmer om sol og sommer...... (Eller en liten sydentur??)   Men det er bare å bite tennene sammen.   Jeg hadde bestemt meg for å ta en liten omvei til jobb. En liten "trøste" tur!!  Da jeg satt på bussen med mitt turkise strikketøy, var det en eldre dame som satte øynene både i meg og pinnene mine.  Det resulterte i en lengre samtale om strikking, strikkeoppskrifter  og ikke minst om internett.   Det jeg opplevde er ganske sjeldent for min del. Folk som ikke kjenner hverandre, snakker ikke sammen på bussen i Oslo!!  Men et strikketøy kan  tydligvis bryte isen.
 "Trøste"turen min gikk hit!!   Jeg er på jakt etter en linjal som har 16/16 deler på inchen. Jeg vet at det finnes, men jeg fant dessverre ikke noen linjal som jeg kan bruke.   Butikken til Kathrine er selvfølgelig fyllt med masse fristelser, men idag ble det ikke så mye som en 30 cm stoffbit engang!! Men terapi var  det!!  Quiltekunder snakker med hverandre uten å kjenne hverandre......

 Mange har vel fått med seg denne brødbakingen som foregår i bloggverdenen for tiden!? Jeg har prøvd!! Heving i 20 timer, og steking i jerngryte inni ovnen gav et fantastisk resultat!! Bør prøves!! Fremgangsmåten finner du på denne kjempefine bloggen!!

 "Trøsten" idag ble en stor bukett med deilige tulipaner..... Et lite snev av vår........ AnneK:-)

7 kommentarer:

Heidi sa...

Ja, et håndarbeid kan bryte buss-tausheten :)
Artig med brødbakingen du nevner. Så akkurat samme oppskrift og brødtype, men på en annen blogg. Må være en ny trend dette.

Mette sa...

Koselig med en prat pa bussen, da!

Skulle gjerne sendt deg min (godt brukte) gjennomsiktige plastikk linjal som er slik du er pa jakt etter (cm langs en side og inches (16/16) pa den andre, men er redd en vil brekke pa turen siden den er av plast? Sender den gjerne - si fra om du vil ha den!

Brodet skal proves ut!
klem Mette

Anonym sa...

Hei.Koselig med håndarbeid i dårlig vær.Jeg har med meg hekling når jeg tar buss til byen fra dær jeg bor å når jeg drar til hytta.Må ha bare må ha.Nydelig tulipaner.Nå går det mot vår.Deilig.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Anita Tørmoen sa...

Artig at et strikketøy kan være så isbrytende. Det var sikkert en fin tur selv om det ikke ble handlet stort.

STEINKJERRINGA sa...

Vesterålinger snakker med hverandre uansett hvor, også på gatehjørner i Paris (se mitt siste blogginnlegg). En mann på flyet ble så interessert i mitt strikketøy. Han var amerikaner og så at jeg strikket selbuvott til mobilen, men kunne ikke fatte at det var det jeg holdt på med.

Fru Keilegavlen sa...

Så koseleg med ein prat på bussen. Artig den brødbakinga,- såg akkurat den same på ein annan blogg. Kanskje eg må prøve den ein gong og. ;)

Stubbetufsa sa...

For mange år siden satt jeg på en trikk i Oslo. Jeg gjorde som jeg pleier på bussen på E6, jeg pratet med sidemannen. Heldigvis var det en snill mann jeg pratet med, han var prest. Men han kunne også fortelle at folk sjelden pratet sammen på trikken. Vi pratet mye!

Det var da jeg virkelig skjønte hvor stor forskjell det kan være på folk...