fredag 1. mai 2009

1 mai og bestemor-ruter









-Dagene går.... Det er travelt å være borte på jobb. Jeg jobber ganske mye mer enn jeg ville gjort hjemme. Det er helt greit, men jeg får ikke gjort så mye
formingsaktiveiteter..... Jeg er nesten ferdig med en ny liten strikkejakke, og jeg har skåret og sydd litt lapper. Men mangel på egen symaskin, og oppdagelsen av den som jeg kan låne, ikke helt holder mål, da er det lettere å gjøre andre ting enn å sy!? Jeg har vært her oppe før, og som den gode sporhunden jeg er etter stoffer, klarte jeg å lokalisere en quiltebutikk!! ca 3mil fra Brønnølysund. Ellens butikk ligger der hvor ingen kunne tru at nokon kunne finne på å ha en quiltebutikk!! Men takk og pris, for den dama har alt et sultent stoff og garnavhengig menneske kan begjære!!! Butikken er stapp full!! Og hun er velvilligheten selv til å vise og forklare. Det var ikke noe spesielt jeg var ute etter, men det er alltid gøy å se hva som finnes, og jeg endte opp med å kjøpe noe garn som jeg har planer om å bruke til disse bestemor-lappene som er slik i skuddet for tiden......Idag ble det en tur igjennom Torghatten!! Det er en utrolig naturopplevelse å gå igjennom fjellet. Det er fantastisk vær her idag, og nå føler jeg at sommeren endelig har kommet hit også.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Du er tross alt flink til å få aktivisert deg, både med det ene og det andre. Kos deg i helga, men dere har kanskje ikke fri.
Må nok forsøke å lage bestemorsruter med ullgarn etterhvert. Det blir et mykere uttrykk.

Monicas sa...

flotte ruter..driver ¨å tester ut farger til et nytt æ sjøl skal lage...morsomt hobbyarbeid