lørdag 30. mai 2009

Hexagon










På grunn av jobbsituasjonen min har jeg mer tid for meg selv en jeg har i mitt vanlige liv i Oslo. Det er både bra og ikke så bra!! Det som ikke er så bra er at jeg akkurat nå går glipp av å ligge langflat på en brygge i sola og kose meg med noen av dem jeg er mest glad i...... Mellom barnet sitter på Lillehammer å leser til eksamen. :-) Det positive med hybel-livet, er at jeg har tid til å gjøre mine egne ting med god samvittighet...... Idag feks har jeg lært meg å hekle en hexagon rute, eller en heklerute med 6 sider. Det var her jeg fant oppskriften. Sjekk ut denne bloggen, veldig inspirerede og hun bruker veldig fine farger!! Jeg måtte klø meg litt i hodet for å skjønne fremgangsmåten, men det var faktisk ganske greit. Jeg måtte justere litt , men jeg har fått heklet en rute og det blir flere. Jeg har heklet en pen haug med bestemorruter som jeg skal gjøre ferdig. men jeg mangler garn....Det får jeg tak i imorgen for da skal jeg på kurs hos Ellen!!

3 kommentarer:

Heidi sa...

Skjønner godt at livet i sola ved hytta frister nå...
Flott hexagonlapp du har laget! Tror mange titter innom den bloggen for å få opplæring og inspirasjon. Fantastisk fargebruk hun har!
Lykke til med både bestemødre, hexagon og kurs framover! God pinse!

Ann Karin sa...

Hei! Fin blogg du har.
Hexagon ruter er det jeg også håller på med for tiden.
Klødde meg veldig i hode jeg også.
Jeg har brukt en dansk oppskrift.
Denne bloggen du linka til er jo knall flotte. Fine friske farger.
Så den første gang hos Heidi.
Blir glad av å se på alle fargene.
Ønsker deg en fortsatt fin Pinse.

Linda og Lynet sa...

Hei og takk for idag!

Lurer på om du mangler en bit lime? Syns det ble så mange med hjem.. Si fra, så tar jeg med en dag på jobb.

Ha en fin kveld!

Linda