søndag 31. mai 2009

Farge glede























Idag her jeg prøvd noe jeg aldri har gjort før. Jeg har farget quiltestoffer. Dvs, jeg har vært på kurs hos Ellen og fått innblikk i den fantastiske muligheten det er å farge sine egne stoffer. Ellen har holdt på med dette i flere år og hun importerer materialene fra USA og hun har nett-butikk, hvis ikke man tilfeldigvis er i nærheten av Brønnøysund...... Hun viste oss hvordan hun jobber, det ser alltid lett ut når andre viser, men dette er ikke noe som man blir ekspert på i løpet av 3 timer!! Vi satt igang, og det var litt skummelt til å begynne med, men så ble det veldig gøy. Ellen viste oss hvordan fargene skal blandes, og i løpet av halvannen time var hvitt stoff forvandlet i alle regnbuens farger. Vi jobbet ute, og brukte gressplenen til å spre ut stoffbitene våre. På et tidspunkt syntes jeg stoffene mine var ganske stygge, men det er flere prosesser og etterhvert forandret de seg til det bedre. Vel hjemme måtte alt en tur i vaskemaskinen, og jeg var veldig spent da jeg tok dem ut av maskinen. Jeg er super fornøyd!! Jeg håper at jeg får mulighet til å gjøre dette igjen, og vi har allerede kommet med forslag om hva vi kan gjøre neste gang!!


Her ligger det 3 meter selv fargede stoffer!!!

9 kommentarer:

Marit sa...

Jeg er sikker på at du kan ha mye gøy med de hjemmefargede stoffene!!! Flotte bilder fra nord, skulle gjerne ha vært der... Takk for hyggelig besøk på bloggen min, og fortsatt fin pinse!
; )
Marit

Linda og Lynet sa...

Stiilig opplining av stoffer altså! Og veldig regnbue, du fikk virkelig mange forskjellige.
Stas med actionbilder, det SER like gøy som det var!

silje sa...

hei du supertante!
er litt treig av meg til å oppdage, så først nå har jeg skjønt hvor fin blogg du har. Du er ikke verst!!!
Gleder meg til jeg får tid til å la meg inspirere...-foreløpig er bøkene som skal leses tjukke og svære....

blir fint å ses snart :-)
ha det fint i nord :-)klem

iaa sa...

-det ble veldig fine farger i de stoffene!
De sekskantene ble også fine, det er egentlig ganske morsomt å hekle, lett å ta med seg!

Kari sa...

Så morsomt og så fine bilder du tar!!! Nå har nedtellingen til hjemreise startet..... 1 uke igjen!

Klem

Stina Blomgren sa...

Hej!!
Tack för besöket på min blogg :o)
Kunde inte skriva svar direkt eftersom du är som NOreply...om du vill kan det ändras i din profil...visa bara epost! :o))
Ha det gott!! Ska kolla in vad du pysslar med här...

Anonym sa...

du verden - flott innlegg... ja vi hadde bra flaks med været også..

Anonym sa...

Hei Å Å Der kan jeg ha tenkt meg og ha vært Har prøvt plante farging da jeg jikk væv kurs i mine unge dager Kjempe artig og holde på med . Ha en fin dag Bodil

Heidi sa...

Det så kjempegøy ut! Flotte resultat, og ekstra artig å kunne lage stoffer selv. Dette fristet :)