mandag 25. mai 2009

Mere bestemorruter!!











- Her er det første resultatet av iherdig hekling av bestemorruter!! Jeg har heklet dem sammen til dette "teppet" eller kanskje mer et sjal?? Men det er tenkt at nå skal det få ligge på denne stolen en stund. Katten vår fant også ut at dette kjentes bra, men hun hadde stukket da jeg omsider fant kameraet!! Kristi Himmelfarts helgen ble tilbragt i skjærgården sammen med familien, og denne lille karen som er mitt yngste fadder-barn. Han er en fin fyr som holdt sitt publikum i ånde fra grytidlig morgen. Det er alltid ting som skal gjøres på sånne sommersteder, og hagemøblene på brygga fikk vårpussen av min søster. På tomta vår har vi denne blomsten. Jeg tror den heter Marikåpe, og den er ganske sjelden. Det har jeg blitt brutalt minnet på da et eksemplar ble nøye presset og limt inn i min eldste datters herbarie en gang på videregående. Den kom tilbake med et strengt: Denne planten skal ikke plukkes!!! Heldig for oss at neste år sto en ny blomst på samme flekken......

5 kommentarer:

Heidi sa...

Så utrolig lekkert teppet ble! Tror jeg må lage noe mer "fornuftig" ut av bestemorsrutene enn bare småtingene jeg har laget foreløpig.

For en sommeridyll dere har! Og så koselig med sitteplassen rett på brygga :)

ellen sa...

Flotte bestemor ruter - var det i Daletta..? No e du kanskje på tur nordover igjen..go`været hadde vi i går ...

Anonym sa...

Hei Jeg har ikke vært inn på bloggen din før . Kjekt og se at det er så mange kreative folk i Norge . Jeg elsker og drive på med tekstil forming Ha en god dag Bodil

Kari sa...

Håper det blir tid til en liten tur på brygga deres i år også!! Kos deg "norraførr"!!!

iaa sa...

fint du tok med stillongsen- det er ikke bare "norrafør" det er kaldt- i ettermiddag da jeg var ute og vandret var jeg ikke helt sikker på det som kom ned... 27 mai...piggdekkene er av, men blomstene ble tatt inn før natten.
Fin unge forresten!