lørdag 2. mai 2009

Ibens jakke







Jeg er alltid glad når jeg klarer å bli ferdig med et prosjekt!! De fleste som holder på med forming vet vel hvor lett det er å ha noen påbegynte, halvferdige og "det ble ikke som jeg hadde tenkt" prosjekter!? Og ikke minst hvor lett det er å avspores, hvis man kommer over noe som frister mer..... Derfor blir jeg så utrolig fasinert når en quilte-dame gyver løs på en stoff-bunke, skjærer den i biter og så blir hele greia liggende i en pen boks??? Grøss og gru, så bortkasta?? Er jeg ikke helt sikker, begynner jeg forsiktig , ser det hele ann om det funker. Gjør det ikke, så har jeg nesten hele stoff biten inntakt. Men altså: Dette er min lille venn, Ibens jakke. Den forrige jeg strikket passer nok ikke før utpå høsten, så hun får en ny. Strikket i Lerke, 52%ull,48% bomull. Nå har jeg 5 bestemor-ruter, men jeg er sannelig ikke sikker på fargene. Det ser fint ut når jeg holder garnnøstene ved siden av hverandre, men når de er heklet?? Jeg skal lage fler. Fant ut at det er lurt å feste tråder etter hvert som de blir ferdige. Ha en fin helg, alle der ute!!

2 kommentarer:

Heidi sa...

Nydelig jakke, og deilig å bli ferdig! Synes bestemorsrutene blir fine, duse og harmoniske farger.
Er faktisk litt usikker på dette med trådene mellom fargeskifter. Ikke så lett å hekle dem inn. Har du et tips, eller fester man trådene med nål til slutt?

Anonym sa...

Hei igjen!

Nå fant jeg ut hvordan jeg kan sende en kommentar til deg. Du er da så kjempe kreativ. Jakka ble kjempefint,. Iben kommer til og bli veldig fin i den. Mange fine farger i lappeteppet. Lurt og feste tråer etterhvert. En stor og kjedelig jobb til slutt. Ha en fortsatt fin søndag.Nå er du halvveis Klem fra Inger